Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Сб, 24 травня 2025
10:50

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Як розвивається Дніпро під час війни? Думка головного урбаніста міста

|«« «« »» »»|

Руслан Ширінов проаналізував головні досягнення та проблеми у розвитку нашого міста за останні два роки.

Його називають "Головним урбаністом Дніпра", але Руслан Ширінов скромно відхрещується від цього титулу. Він вважає: «Урбаніст – це лікар міста. Він як терапевт виписує ліки, щоб місто одужало».

Тим не менш, він і його однодумці вже не перший рік роблять свій внесок у розвиток міста. Він був ініціатором створення популярного ресурсу Urban.dnipro.

Декілька років тому Міський сайт публікував велике інтерв'ю з Русланом Ширіновим. Багато з наміченого тоді вдалося зробити, багато чому – завадили пандемія та Велика війна.

А зараз у великому інтерв'ю сайту "КУСТ. Дніпро" Руслан Ширінов оцінив, як розвивається наше місто під час Великої війни, що вдалося зробити, а чого, на жаль, немає:

«Які три найбільш вдалі урбаністичні рішення були впроваджені у Дніпрі у 2023 році? Які, на твою думку, були потрібні, а які – зайві?

- Виділення тротуару плиткою в проїздах;

- Організація велосмуг на Миру та Калнишевського;

- Влаштування піднятих перехресть на Коновальця та Єфремова.

Вийшло, що назвав саме свої проєкти.

Круговий рух на перехресті Калинової та Калнишевського рішуче не сприймається деякими мешканцями, насамперед – автомобілістами. Тепер в години пік їм доводиться чекати 3-5 хвилин, щоб проїхати перехрестя. Але це рішення важливе, оскільки тепер перехрестя можна безпечно пройти пішоходам та пасажирам громадського транспорту. Ми звузили проїзну частину з ~20 м до 9: чітко розділили протилежні напрямки руху, прибрали надлишкову ширину смуг, захистили перехід і велосмуги пластиковими стовпчиками.

Пішоходи отримали безпеку та комфорт, натомість водії більше не можуть пролітати пішохідні переходи на швидкості 60 км/год.

Чи працює зараз дизайн-код у місті? Що робити, якщо не подобається великий рекламний банер та хочеться його прибрати?

Дизайн-код для вивісок і реклами працює, за кілька місяців після початку повномасштабного вторгнення бізнеси потроху почали надсилати нові запити на розміщення вивісок. Зараз їхня кількість навіть більша, ніж до 24 лютого 2022-го.

Ці запити – не формальність. Без перевірки ескізів вивісок на відповідність дизайн-коду їх не погодить департамент реклами, тобто не поставить свій підпис.

Звичайно, деякий бізнес нехтує дизайн-кодом і розміщує свої вивіски без жодних погоджень. До них рано (якщо це центр міста) чи пізно (якщо периферія) дійде профільна інспекція та випише припис на усунення порушення. Далі, якщо бізнес зберіг свідоме ставлення до міста, він погоджує нову, вже правильно вивіску. Якщо й далі нехтує правилами, вивіску можуть примусово демонтувати.

Який принцип роботи платних парковок у Дніпрі?

Щодо платного паркування у Дніпрі, то воно організовано не зовсім належним чином. Часто утруднена комунікація містян з паркувальними компаніями. Кілька років тому я мав нагоду співпрацювати з міським КП парковок та оператором. Оцінюю цей досвід радше позитивно, оскільки вдалося реалізувати кілька якісних проєктів (на вулицях Січових стрільців, Гончара, Святослава Хороброго, кілька тисяч антипаркувальних стовпчиків на вулицях). Деякі мої пропозиції тоді проігнорували".  

Що зробив твій проєкт urban.dnipro за 2023 рік у Дніпрі? Які плани на наступний?

У 2023-ому вперше у Дніпрі та одними з перших в Україні нам вдалося реалізувати принцип зонування тротуарів.

Цьогоріч для більшості ремонтів вулиць розробив ескізи планувальних рішень. Це зонування тротуарів, зменшення площі мощення задля збільшення площі озеленення, облаштування велодоріжок, інклюзивність, пріоритет та безпека пішоходів (підняті перехрестя, виділення тротуару в проїздах плиткою). Це вулиці Воскресенська, Володимира Великого, Єфремова, Коновальця, Винниченка, Скоробогатова, проспект Миру, бульвар Слави.

Буквально щодня проводив час із підрядниками на місцях, щоб пояснити, як має виглядати той чи інший дорожній вузол, бо всі ці рішення вперше впроваджувалися у нашому місті. Люди просто не розуміли, як це реалізувати та навіщо. Але в кінці ремонтів підрядники самі хизувалися та надсилали фото, типу "Дивись, як класно вийшло" – це дуже надихало. 

Маю визнати, що вдалося реалізувати не все задумане, а за деякі вузли мені відверто соромно. Наприклад, через надто сильний ухил (навіть ненормативний, бо інакше не можна було зробити через низку причин), відсутність пониження на велодоріжці (якщо підрядник дуже квапився), тактильну плитку через люк (не за ескізом) сходинку на транзитній зоні тротуару (підрядник вважав, що вона потрібна). Але в цілому вийшло якісно оновити вуличний простір.

Також розробив кілька пропозицій зміни організації дорожнього руху: велосмуги та кільце на Калнишевського, велосмуги на проспекті Миру, влаштування "берлінських подушок" на Скоробогатова.

Які плани? Через величезне соціальне несприйняття теми ремонтів під час війни мені складно відповісти на це питання, не зачепивши почуття небайдужих містян.

Питання витрати бюджетних коштів під час війни на благоустрій, на мій погляд, не є чорно-білим – воно має безліч відтінків. Тут важливий контекст доцільності кожного окремого ремонту та його фінансова складова.

Якщо коротко: ремонту потребують насамперед локації навколо лікарень та госпіталів. Оновлення насамперед з точки зору інклюзивності простору. Це все, що можу сказати стосовно планів на 2024 рік.

Як тобі Успенська площа з урбаністичної точки зору?

З точки зору свого функціонального призначення (перший формат) – це дуже якісний громадський простір. Більшість вузлів та елементів, такі як лавки, тераси, пристовбурні решітки, дитячий майданчик є унікальними, вони спроєктовані спеціально для цього обʼєкту. Я спілкуюся з архітекторами проєкту, знаю, яку любов вони сюди вклали і яку величезну роботу провели. Це справді якісний архітектурний проєкт, який отримає свої професійні нагороди.

Чи могла б бути Успенська площа іншою? Так. Наприклад, можна було зберегти старі дерева, не міняти комунікації, в принципі – нічого не змінювати. Натомість – оновити пішохідні доріжки, встановити лавки та додати озеленення на рівні очей (різнотравʼя та багаторічні кущі).

Я не візьмуся судити, як варто було зробити. Це не питання чорно-білої оцінки. Мені подобається, якою вийшла оновлена Успенка. Так само мені б сподобалося мінімальне втручання в стару площу…».

Повну версію інтерв'ю можна прочитати тут.

Фото зі сторінки КУСТ. Дніпро та urban.dnipro.

Gorod.dp.ua на Facebook.

Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
5
млн евро на нові тролейбуси витратить місто у 2025 р.

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті