Медичні установи зобов'язані забезпечувати пацієнтів безплатними медикаментами при низці гострих і критичних станів і захворювань.
Коли пацієнт звертається до лікарні, яка має договір із Національною службою здоров'я України, він має право на безоплатну допомогу у рамках Програми медичних гарантій. Про те, які ліки та медикаменти за яких гострих захворювань зобов'язані надавати пацієнтам безкоштовно, Міський сайт свого часу докладно писав.
Однак нерідко трапляються випадки, коли цей принцип порушується. І з пацієнта вимагають гроші за вже витрачені на нього в лікарні ліки. Або відправляють його в аптеку при лікарні для придбання препаратів.
У цьому випадку людина може довести свою правоту, подавши скаргу на лікарню та приклавши чеки за препарати, які її незаконно змушували купувати.
Про такий випадок із мешканцем Дніпра розповіла голова НСЗУ Наталія Гусак:
«Коли пацієнт звертається до лікарні, яка має договір з НСЗУ, він має право на безоплатну допомогу в межах Програми медичних гарантій. Однак бувають випадки, коли цей принцип порушується.Так, Юрія з Дніпра «швидка» вночі привезла до кардіологічного відділення Клінічної лікарні швидкої медичної допомоги, де йому запропонували придбати ліки самостійно в аптеці на території медзакладу.
Пацієнт звернувся до НСЗУ зі скаргою, до якої додав чек, що підтверджує витрату 755,50 грн на ліки.
Результат? Лікарня компенсувала пацієнтові витрати, а відповідальному лікарю винесено догану за порушення умов безоплатного медичного обслуговування.
Хтось скаже: це невеликі кошти. Проте йдеться не лише про гроші, а про відповідальність і права пацієнтів. У межах договору з НСЗУ стаціонари зобов’язані забезпечувати пацієнтів необхідними ліками безоплатно. Тим паче, Дніпровська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги цього року отримала понад 470 млн грн за договорами з НСЗУ, а на її рахунках щомісяця, починаючи з лютого 2024 року, залишилося понад 40 млн грн. Отже, ресурси для забезпечення пацієнтів ліками є.
Кожна скарга – це не просто сигнал, а крок до змін. Закликаю українців захищати свої права. Якщо ви стикнулися з порушеннями, звертайтеся до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 або через офіційну електронну форму: https://bit.ly/3L9IUdM».
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |