На Дніпропетровщині розпочинається робота щодо створення енергонезалежних закладів освіти, котрі зможуть функціонувати автономно до 12 годин, попри можливі відключення світла внаслідок потенційних атак агресора на обʼєкти енергогенерації.
Росія продовжує завдавати ударів по цивільних енергетичних об’єктах України. Ворог планує й подальші атаки на енергетику, які можуть бути зараз менш помітними.
У звʼязку з цим, реагування та рішення на всіх рівнях повинні бути прагматичні. В Україні відбулася нарада з керівниками областей, яку очолив заступник керівника Офісу президента України Віктор Микита. Влада готова реагувати на будь-які кризові ситуації й загрози. Доводили це неодноразово за останні чотири роки. Враховуючи набутий досвід, одними з головних пріоритетів на місцях визначені освіта та охорона здоровʼя.
Зараз на порядку денному наради – одне з таких рішень: створення енергонезалежних закладів освіти в регіонах і громадах, котрі зможуть автономно функціонувати до 12 годин попри можливі відключення світла внаслідок потенційних атак агресора на обʼєкти енергогенерації.
Мета проєкту – створити осередки на базі шкіл, які, незважаючи на можливі відключення світла, у громадах будуть продовжувати автономну роботу завдяки акумуляторам та сонячній генерації.
У випадку можливих атак ворога на обʼєкти енергетики й перебоїв в електропостачанні опорні школи у громадах стануть місцями, де діти зможуть перебувати в позанавчальний час до пізнього вечора. Тут вони зможуть займатися спортом, переглядати фільми, слухати лекції, грати в розвиваючі ігри тощо.
На першому етапі проєкту розглядаються найбільші опорні школи з наявними бомбосховищами і твердопаливними котлами для обігріву. Там, де немає котлів, проєктується встановлення резервних.
На другому етапі ініціативи розглядаємо всі інші опорні заклади освіти.
Проєкт створення енергонезалежних закладів освіти передбачає три черги: - Перша: заміна всіх освітлювальних ламп на енергозберігаючі, що дозволить скоротити обʼєми споживання електроенергії.
- Друга: встановлення сонячних панелей, акумуляторів та інверторів відповідної потужності.
- Третя: обладнання шкіл необхідним устаткуванням для роботи із дітьми в позанавчальний час на території закладів освіти.
Водночас буде сформовано програми зайнятості дітей у позанавчальний час до пізнього вечора на території школи залежно від віку та індивідуальних побажань.
Рішення сформоване на підставі досвіду, отриманого в межах функціонування окремих енергонезалежних закладів освіти, які вже ефективно працюють в областях і довели на практиці доцільність зазначеного підходу.
Керівники ОВА отримали відповідні доручення на проведення розрахунків, проєктування та реалізацію проєкту спільно з громадами в найкоротші терміни до початку осіннього-зимового періоду.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |