Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Днепр » Новости города и региона
пт, 24 октября 2025
08:02

НОВОСТИ ГОРОДА И РЕГИОНА

На ремонт дорог во время войны на Днепропетровщине тратят миллиарды гривен

На ремонт дорог во время войны на Днепропетровщине тратят миллиарды гривен

При этом власть скрывает от общественников и журналистов точные суммы денег, которые были потрачены на ремонт дорог с февраля 2022 года.

Безусловно, даже во время полномасштабной войны дороги необходимо ремонтировать. Особенно это актуально для прифронтовых районов, по которым идет доставка всего необходимого на передовую и эвакуация мирных людей.

Другое дело, что зачастую дороги ремонтируют за огромные деньги. И не в жизненно необходимых районах и кварталах. Городской сайт неоднократно рассказывал о космических ценах на ремонты дорог в области.

«Антикоррупционный правозащитный совет» попытался выяснить, сколько денег на ремонт дорог в Днепропетровской области в целом и в ее городах в частности было израсходовано за уже почти 4 года войны. Это оказалось очень трудной задачей из-за закрытости власти.

Вот что у журналистов-расследователей получилось:

«2,5 МІЛЬЯРДА ГРИВЕНЬ НА ДОРОГИ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ: ЩО ПРИХОВУЄ ДНІПРОВСЬКА МІСЬКРАДА І ЧОМУ ДАНІ НЕ ПУБЛІКУЮТЬ

Тисячі кілометрів доріг Дніпропетровської області — це артерії, якими рухається економіка регіону. Але разом із грошима платників податків, які мали б стати якісним асфальтом, з’являються питання: куди зникають мільярди, і чому чиновники не хочуть про це говорити?

Офіційні відповіді на запити журналістів

Інформаційне агентство «Антикорупційна правозахисна рада» (ІА АПР) надіслало запити до Дніпровської міської ради та Дніпропетровської обласної (військової) адміністрації.

ОДА (ОВА) надала часткову відповідь — офіційні дані лише щодо ремонту доріг місцевого значення.

Дніпровська міська рада, у свою чергу, відмовилася надати будь-яку інформацію. Начальниця департаменту забезпечення діяльності виконавчих органів Ірина Янкіна назвала її «непублічною».

Відмова надати фінансові дані — порушення закону про доступ до публічної інформації. Проти Янкіної вже подана скарга до Уповноваженого з прав людини. Це не перший випадок, коли посадовиця відмовляється співпрацювати з журналістами, що може свідчити про спробу приховати можливі корупційні схеми.

Скільки витратили на дороги області (за офіційною відповіддю ОДА)

За 2022–2025 роки укладено договори на ремонт і реконструкцію доріг на суму 2 502 357 632 грн із шістьма основними підрядниками:

ТОВ «Будрегіон»

ТОВ «Ростдорстрой»

ТОВ «Автомагістраль-Південь»

ТОВ «КОМ+ТРАНС»

ДП «Дніпродор» (ТОВ «Вайт»)

ТОВ «УБФ "Інвестбуд"»

Розподіл коштів по роках:

2022 рік – 1,93 млрд грн

2023 рік – 1,08 млрд грн

2024 рік – 283 млн грн

2025 рік (на серпень) – 148 млн грн

Усе виглядає ідеально: тендери проводилися через ProZorro, контроль здійснює Державна аудиторська служба, а корупційних випадків офіційно не зафіксовано. Але відсутність скарг — це не завжди відсутність проблем.

“Білий шум” контролю

Відповідь Департаменту ЖКГ виглядає як взірець прозорості на папері, але не дає змоги зрозуміти головного — де саме ремонтували, хто перевіряв і як оцінювали якість робіт.

Технічний нагляд, лабораторні випробування, аудити — усе згадується формально. Інформації про зв’язки підрядників із чиновниками, результати перевірок чи судові справи — немає.

Утримання доріг — ще темніша зона

Під час аналізу журналісти ІА АПР звернули увагу: “ремонт” — не головна стаття витрат.

Є ще “експлуатаційне утримання”, і саме туди часто “зливають” найбільші суми.

Схема проста:

Тендер оформлюється не як «ремонт конкретної ділянки», а як «послуга з утримання доріг».

У технічному завданні немає точних адрес чи обсягів.

Вартість робіт визначають довільно — «зі стелі».

Підряди отримують «свої» фірми без доказів реальної спроможності виконати роботи.

Результат — мільярдні договори без конкретики, а у звітах — «десь там утримували».

Наступний крок журналістів — запит щодо утримання доріг.

Очікується, що Янкіна знову відмовить, але відповідь від ОВА може пролити світло на те, куди справді йдуть дорожні гроші області.

Висновок:

На папері — прозорість і стабільність. На практиці — інформаційна стіна, “мовчання” чиновників і невидимі мільярди.

Без незалежного аудиту та громадського контролю ці дороги ризикують залишитися “паперовими”, а не справжніми шляхами розвитку області».




Gorod.dp.ua на Facebook.

Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Разместить объявление

Другие новости раздела:

ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
90
лет тому назад начали строить Набережную

Источник
copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте